Často kladené otázky (FAQ)
Ak si neviete rady, skúste si najskôr prečítať niekoľko najčastejšie kladených otázok. Ak tam tá vaša nie je, kontaktujte náš zákaznícky servis.
OBJEDNÁVKA NA BUX.SK
1. Aký je rozdiel medzi nákupom po prihlásení a nákupom bez prihlásenia?
Každý prihlásený zákazník, ktorý má u nás svoj účet a objednáva cez neho pravidelne má vo svojom účte možnosť nahliadnuť na všetky doterajšie objednávky. Všetci prihlásení zákazníci u nás získavajú niečo viac. Každého prihláseného zákazníka odmeňujeme pri väčšine kníh v našej ponuke výhodnejšou cenou. Týka sa to napríklad kníh v predpredaji, v sekcii NOVINKY, alebo kníh v rámci bežnej ponuky.
2. Zaregistroval/a som sa. Čo ďalej?
Po úspešnej registrácii na zadaný email prichádza overovací email. Slúži na overenie, že schránka naozaj patrí Vám. V emailovej správe sa nachádza odkaz, ktorým aktivujete svoj užívateľský profil / účet na BUX.sk. Email môžete nájsť v prijatej pošte, ale niekedy aj v zložkách reklama, alebo SPAM. Bez aktivácie nie je možné používať účet.
3. Prečo uvádzate dve ceny, „pre neprihláseného zákazníka“ a „predajnú cenu“?
V prípade, ak ste neprihlásený zákazník, pri každej knihe, ktorej predaj už prebieha, uvádzame dva typy cien. Prvou je Predajná cena pre prihláseného zákazníka a druhou predajná cena platná pre Vás, ak nie ste prihláseným zákazníkom. Ak vidíte cenu pre prihláseného zákazníka výhodnejšiu, je to preto, že tento rozdiel je našim systémom odmeňovania smerom k zákazníkom, ktorí sa rozhodnú u nás založiť zákaznícky účet, nakupovať, mať prehľad o histórii objednávok a tým výrazne sprehľadňujú prípadnú komunikáciu a vzájomnú spoluprácu. Zvýhodnenie je našim bonusom smerom k zákazníkom a týka sa väčšiny našej ponuky.
4. Neprišiel mi žiaden email. Je to možné?
Po úspešnej objednávke prichádza zákazníkovi potvrdenie objednávky emailom. Podobne ako po registrácii, alebo po expedovaní a úhrade objednávky. Ak Vám žiaden email neprichádza, existujú len dva možné prípady. Poskytovateľ vašej emailovej schránky zdržuje, alebo filtruje poštu do spamovej zložky, prípadne do zložky "komerčné zdelenia" prípadne "reklama". Druhou možnosťou je, že pri objednávke neregistrovaného a neprihláseného zákazníka, alebo pri novej registrácii, ste zadali nesprávny email. Prosíme, vždy si skontrolujte správnosť emailu. Najčastejšími chybami sú nesprávne koncovky emailových poskytovateľov, prípadne uvedenie emailu v inom tvare.
5. Koľko stojí poštovné a aký spôsob doručenia poskytujete?
Aktuálna výška poplatkov spojených s doručením a zabalením zásielky je uvádzaná hneď v 2. kroku objednávkového procesu v nákupnom košíku. Pozrieť si tabuľku poplatkov môžete aj priamo vo Všeobecných obchodných podmienkach v bode Dodacie a platobné podmienky. Doručujeme prostredníctvom Slovenskej pošty a.s., alebo kuriérskou spoločnosťou DPD. Informácie o doprave získate aj na tejto stránke venovanej zhrnutiu možností.
6. Kedy príde moja objednávka?
Najčastejšou otázkou, ktorá k nám prichádza na zákaznícku linku, je otázka na termín dodania zásielky. Prosíme o pozornosť pri objednávaní kníh. Každá kniha obsahuje informáciu o vydaní (predobjednávky), alebo o skladovej dostupnosti. Knihy, ktoré sú skladom, sú pripravené na odoslanie okamžite v priebehu maximálne nasledujúceho pracovného dňa (v závislosti od hodiny, kedy robíte svoju objednávku). Knihy, ktoré pochádzajú z iných skladov, uvádzajú informáciu o dostupnosti v rámci 8 až 10 pracovných dní. To znamená, že knihy sú objednávané od dodávateľa a čakáme na ich dodanie. Po ich dodaní nečakáme a zásielka je okamžite kompletizovaná a pripravená na odoslanie.
Radi by sme Vás informovali, že žiadna zásielka u nás bezdôvodne nečaká na expedovanie. Žiadnym spôsobom ju nezdržiavame a z kapacitných dôvodov robíme maximum preto, aby pripravené zásielky boli odosielané čo najskôr. Zároveň chceme informovať, že knihy s uvádzaným dátumom vydania v budúcnosti, nedokážeme dodať skôr.
7. Objednal/a som si knihu v predobjednávke. Môžete mi ju poslať skôr?
Ak je vo Vašej objednávke kniha z predpredaja, vydanie tohto titulu môže zdržať celú objednávku do dňa vydania. Knihy uvádzame do predaja skôr, ako sú vytlačené a naskladnené. Ide o štandardný postup aj na základe dopytu samotných zákazníkov. Predobjednávka je možnosť rezervácie knihy, kedy nie je nutné sledovať presný dátum vydania. Knihu v predobjednávke nie je možné odoslať skôr, keďže dátum vydania je zväčša aj dátumom naskladnenia. Expedičný sklad kníh je totiž veľký úľ, v ktorom je neustále ruch, ale aj presný časový plán naskladnení a uvedení do predaja. Väčšiu zásielku, ktorá pridlho čaká na knihu v predpredaji, však je možné rozdeliť. Kontaktujte zákaznícke centrum a informujte sa o tejto možnosti viac.
8. Ako môžem kontaktovať zákaznícky servis?
Zákaznícky servis môžete kontaktovať telefonicky na tel. číslach: 02 49104341, 02 49104333 alebo e-mailom: info@bux.sk. K dispozícii sme len v pracovné dni. Čas a ďalšie kontakty nájdete v sekcii kontakt.
9. Chcem vedieť podrobnosti o objednávke. Čo potrebujete?
Zákazník, ktorý potrebuje viac informácií o svojej objednávke, nás môže kontaktovať na ktoromkoľvek kontakte. Vždy prosím uvádzajte číslo objednávky, ktoré je v emailoch odosielaných obchodom BUX.sk zvýraznené tmavočervenou farbou. Jeho tvar je zložený z čísiel a písmen. Pri telefonickom kontakte zväčša postačí prvých 5 znakov z čísla objednávky. Ak si číslo objednávky nepamätáte, prvou pomocou môže byť identifikácia zákazníka a nákupu pomocou presného emailu, dátumu a obsahu objednávky.
10. Platba kartou mi neprešla / Platba kartou zlyhala. Čo ďalej?
Ak vaša platba kartou neprešla, po návrate do obchodu z platobnej brány vám nákupný košík zobrazí tri možnosti, čo ďalej. Ak ste stránky celkom vypli a neumožnili košíku zobraziť tieto možnosti, informujte nás a radi Vám zmeníme spôsob úhrady za objednávku na platbu prevodom. Opätovné vyvolanie platobnej brány už nie je možné. V prípade, ak trváte na platbe kartou, prosíme, vytvorte svoju objednávku ešte raz, použite platobnú bránu a kontaktujte nás, aby sme zrušili prvú neuhradenú objednávku. Opäť je pre nás dôležité poznať presné číslo objednávky, ktorú si prajete zrušiť.
11. Platba kartou sa zaúčtovala / vidím ju 2x?
V ojedinelých prípadoch sa môže stať, že internetové bankovníctvo Vám úhradu kartou na bux.sk zobrazuje 2x. Reálne však nedochádza k strhnutiu rovnakej čiastky 2x a nejde tak o duplikovanú úhradu. Jedna z platieb môže mať status zaúčtovanej transakcie, druhá status rezervovanej platby. Tento jav je len dočasný a objavuje sa napríklad na účtoch v UniCredit bank. Druhá čiastka však v celkovom zostatku na účte nie je odrátaná a nejde tak v skutočnosti o platbu. Ide o funkciu samotnej banky a zobrazenie, ktoré je dočasné, k čomu my nemáme možnosť žiadneho dosahu. V takýchto prípadoch sa prosíme informujte u svojej banky. Platba kartou k nám odchádza vždy len 1x.
12. Dá sa zmeniť obsah objednávky, alebo "vyhodiť" jedna kniha?
Množstvo objednávok je tak veľké, že nie je možné spracovávať ho ručne. Využívame automatické systémy. Zákaznícke centrum je tu pre Vás každý pracovný deň približne od 08:30 do 16:00 s obednou prestávkou. Pokiaľ chcete urobiť úpravu v objednávke, je dôležité, aby ste nás kontaktovali čo najskôr. Objednávky kníh, ktoré sú skladom, nečakajú a vyrážajú veľmi rýchlo k doručovateľovi. Objednávky cez víkend sú expedované veľmi rýchlo už skoro ráno v pondelok.
13. Zobrazila sa mi správa: "Obsah košíka bol automaticky upravený", o čo ide?
V nákupnom košíku sa môže objaviť správa "Obsah v košíku bol automaticky upravený (niektorý z produktov bol odstránený alebo má inú cenu" iba v troch prípadoch. Vždy má zobrazenie správy na svedomí dlhé čakanie kníh vo Vašom košíku (niekoľko dní, alebo týždňov). Pokiaľ ste si do košíka vybrali knihy už veľmi dávno, ich cena sa môže časom meniť. Mohla skončiť platnosť ceny, alebo sa mohla niektorá kniha vypredať. Rovnako tak to platí pre darček (ak je súčasťou práve prebiehajúcej ponuky), ktorý je k objednávkam pridávaný bezplatne a automaticky. Ak Vaša objednávka nebola dávnejšie ukončená a darček sa vypredal, je nutné odstrániť obsah košíka aspoň pod hodnotu nákupu s darčekom (obvykle sa darček pridáva pri nákupe nad 15 EUR alebo nad 25 EUR v čase jeho platnosti)
14. Prečo nedostávam odpoveď?
Denne k nám prichádza rôznymi cestami množstvo otázok a pripomienok. Našim zámerom je odpovedať na každú Vašu otázku a reagovať na akýkoľvek dopyt. Napriek tomu sa môže stať, že na niektorú správu neodpovieme. Vždy pre technickú chybu, alebo nesprávnu adresu. Nikdy nie pre náš nezáujem odpovedať. 99% takýchto správ bez odpovede pochádza z formulárov a neregistrovaných objednávok, kde nesprávnu adresu zadáva zákazník. Neraz je chyba spôsobená nechcene, automatickým vyplnením zo strany internetového prehliadača. Skontrolujte si preto vždy, či uvádzate správny emailový kontakt. Napríklad aj v prípadoch písomných objednávok na objednávacích lístkoch, v prípade objednávky z tlačeného katalógu.
15. Dostal som email o expedovaní zásielky. Čo to znamená?
Email o expedovaní zásielky odosiela náš systém po zaznamenaní zmeny stavu. Do stavu "Vyexpedované" sa Vaša zásielka dostane opustením skladu vo vozidle prepravcu. Znamená to, že od tejto chvíle je zásielka v rukách prepravcu (Pošta, kuriér, alebo iná prepravná služba podľa Vášho výberu) a už nie je možné robiť zásahy do objednávky.
16. Kedy dostanem darček za nákup nad určitú hodnotu (ak prebieha akcia)?
V prípadoch, kedy na bux.sk uvádzame zisk darčeka za nákup nad určitú hodnotu, vždy ide o časovo obmedzenú príležitosť. Pre zisk darčeka je nevyhnutné splniť podmienky dosiahnutia uvádzanej výšky nákupu z popisu ponuky a podmienok pre získanie darčeka. Tieto informácie uvádzame na viditeľných miestach. Do uvádzanej minimálnej sumy nemožno počítať knihy z iných ponúk, ak sa previazanie darčeka týka nákupu konkrétnych uvádzaných, či označených titulov. Ak je darček ponúkaný za nákup tlačenej knihy XY, nie je možné darček očakávať pri nákupe elektronickej knihy XY, alebo audioknihy XY. Prípadne darček ponúkaný za nákup kníh o mačkách nebude možné očakávať pri nákupe drsných detektívok. Najčastejšie sa tieto nastavenia týkajú veľkých katalógov a tematických výberov kníh. V takom prípade všetky podrobnosti nájdete na tomto odkaze.
17. Je možné vybrať čas doručenia kuriérom? Alebo dozvedieť sa ho?
Čas, kedy presne sa objaví vozidlo pred Vašim domom alebo na Vašej adrese, BUX.sk nepozná a nemôže nijakým spôsobom ovplyvniť. Čas doručenia zásielky je viazaný na trasy a postupnosť iných zásielok na danej trase. Tie sú tvorené systémom pre maximalizovanie efektívnosti výjazdov a pre pokrytie regiónov, alebo štvrtí v mestách na strane prepravcov. BUX.sk nemôže a nemá možnosť zasiahnuť, urýchliť, alebo vybrať konkrétny čas dodania konkrétnej zásielky. To nedokáže ani samotný prepravca. Je v prvom rade dôležité všímať si všetky informácie doručené od doručovateľa o časovom odhade a dátume doručovania. Tieto informácie zväčša obsahujú aj kontakt na doručovateľa. Je potrebné prijať fakt, že dodávka každého kuriéra je plná balíčkov s vysokou dôležitosťou, ktoré putujú k ľuďom ako ste vy. Aj oni čakajú svoju zásielku. V prípade, ak Vám takéto doručenie nevyhovuje, zvoľte si výdajné miesto vo Vašej blízkosti. Zaistíte si tak, že po zásielku prídete vtedy, keď sa to hodí vám. Pokojne aj o 02:35 ráno.
18. SMS z čísla 0905222224 / +421 905 222 224
V prípade objednávok na BUX.sk prichádza potvrdzujúca notifikačná SMS z čísla 0905222224 alebo +421 905 222 224. Toto telefonické číslo nie je kontaktné a slúži GSM bráne nášho internetového kníhkupectva na doručovanie SMS notifikácií. Prípad z novembra 2024, kedy SMS dorazili oneskorene a mohli spôsobiť nedorozumenia, evidujeme. Došlo k zaseknutiu odchádzajúcich SMS a po odstránení chyby SMS prišli správy s oneskorením. Za túto nedorozumenie sa ospravedlňujeme.
FUNKCIE A ORIENTÁCIA NA BUX.SK
14. Pri pokuse registrácie mi stránky zobrazia "Pre tento email už existuje účet"
Pri registrácii sa toto hlásenie zobrazuje len v prípade, ak už máte s rovnakým emailom účet, ale neprihlásili ste sa doň. V prípade objednávky sa toto hlásenie zobrazí pri pokuse objednať ako neregistrovaný zákazník, hoci emailová adresa je v databáze medzi registrovanými zákazníkmi. Prosíme, prihláste sa k svojmu účtu. Pri dlhšom neprihlasovaní ste sa mohli automaticky odhlásiť. Preto v hornom pravom rohu kliknite na "rozpoznať". Prihlásením získate výhodnejšie ceny a zároveň máte možnosť vo svojom účte sledovať stav objednávky.
15. Kde nájdem novinky a aktuálne tematické akcie?
Ponuka kníh na BUX.SK neustále rastie. Horúce novinky nájdete vždy v sekcii noviniek. V hornej horizontálnej ponuke na stránkach nájdete aj knihy v predpredaji pred ich vydaním. Knihu si tak môžete rezervovať a získať medzi prvými čitateľmi na Slovensku vôbec. Práve v tejto navigačnej ponuke nájdete aj tlačidlo PONUKY, ktoré v sebe zahŕňa všetky aktuálne tematické ponuky, darčeky k nákupom a nákupné príležitosti. Vždy ide o výber kníh, ktoré majú niečo spoločné a pri ktorých vás nepochybne zaujmú aj aktuálne ceny.
16. Kde nájdem zľavový kupón?
V 4. kroku objednávkového procesu sa nachádza políčko pre zadanie zľavového kupónu. Veľmi častá otázka našich zákazníkov je, prečo ho nemajú. Zľavový kupón môžete získať v rámci rôznych marketingových akcií, vyhrať ho môžete v našich súťažiach, alebo ho môžete získať prostredníctvom newslettra po prihlásení príjmu noviniek.
17. Čo všetko je súčasťou zásielok mimo objednané knihy?
V každej zásielke je mimo objednané knihy, alebo iný tovar taktiež priložený dodací list. Bežne môže byť súčasťou aj darček za nákup, záložka, reklama, upútavka na knižné novinky, alebo darček pribaľovaný k nákupu niektorej knihy v rámci špeciálnych ponúk. Dodací list je automatickou súčasťou zásielky a nie je možné požiadať o jeho zrušenie.
18. Zasiela obchod BUX.sk aj do zahraničia?
Online kníhkupectvo BUX.sk nezasiela do zahraničia. Neumožňuje registráciu zahraničnej adresy a odoslanie mimo Slovenska. V niektorých prípadoch, pri niektorých knihách a krajinách je možné pristupovať k požiadavke individuálne aj vzhľadom na v danom čase možné možnosti. Odporúčame radšej kontaktovať zákaznícky servis a informovať sa, aké sú aktuálne možnosti.
19. Prečo je kniha raz dostupná, inokedy nedostupná?
Rôzne knihy sa vypredajú v rôznom čase a stávajú sa nedostupné. Mimo prípady, kedy boli z úspešného titulu dotlačené ďalšie kusy, to môžu byť aj iné. Prevádzkovateľom obchodu BUX.sk je vydavateľstvo IKAR, a.s., ktorý je zároveň knižným distribútorom ďalších vydavateľstiev. To znamená, že sklad BUX.sk je v skutočnosti bohato zásobeným skladom kníh celej distribučnej siete, čo pre zákazníka to znamená, že máme pre neho k dispozícii veľké množstvo kníh priamo bez čakania až takmer do posledných zásob na trhu. Najmä v prípade ponuky "Posledné kusy" sa však môžu objaviť prípady, kedy sa vypredaná kniha opäť objaví v predaji. Dôvodom vrátenia knihy do predaja je, že bola zrušená rezervácia niektorým odberateľom, alebo vrátená zásoba. Stále však platí, že kniha je v stopercentnom stave, čakajúca na svojho čitateľa.
20. Môžem si niekde kúpiť ceny, ktoré dávate do súťaží?
Súťažné a darčekové predmety, ktoré sú výhrami v súťažiach organizovaných na Buxcafe.sk alebo na našom Facebooku, sú zväčša celkom jedinečné a ťažko dosiahnuteľné v bežnom predaji. Niekedy ide o reklamné predmety vyrobené v obmedzenom počte kusov. Je bežné, že takéto predmety sa nedajú kúpiť v bežnom predaji. Pre ich získanie je nutné skúsiť šťastie v súťaži. Vždy máme len obmedzený počet cien a aj pre nás sú častokrát veľmi vzácne.
21. Ako sa dostanem do ponuky Mediaklubu?
Najväčší knižný zasielateľ Mediaklub sa v priebehu roka 2015 zlúčil s internetovým obchodom BUX.SK. Posledným katalógom Mediaklubu bolo májové vydanie. Od júna sa celá ponuka predaja kníh prezentuje už len pod názvom BUX.sk. Všetky výhodné nákupy sme tak sústredili práve do internetového obchodu, kde môžete využívať výhodné ceny a zároveň dostávate niečo navyše. Naďalej vám prinášame bohatú ponuku kníh, výborných cien, zaujímavý obsah vrátane recenzií k jednotlivým knihám. Zároveň Vás prostredníctvom komunitných stránok www.buxcafe.sk informujeme o knižných novinkách a súťažiach.
22. Chcem odhlásiť príjem newslettra, čo mám robiť?
Našim zákazníkom pravidelne posielame informácie o pripravovaných novinkách, súťažiach a nákupných príležitostiach. Budeme veľmi radi, ak siahnete po obsahu týchto správ. Ich príjem je možné aktivovať vo svojom účte po prihlásení alebo na stránkach prihlásenia do newsletteru. Ich odhlásenie je jednoduché. Každý prichádzajúci email obsahuje odkaz na odhlásenie, v ktorom potvrďte svoj výber a viac nebudete dostávať naše ponuky. Opätovné prihlásenie po predošlom odhlásení a zablokovaní je možné aktivovať písomne. Prosím obráťte sa na nás na adrese info@bux.sk.
22. Kedy na BUX.sk prebieha inventúra a čo inventúra znamená?
Inventúra v skladoch BUX.sk prebieha spravidla koncom júna a začiatkom júla, prípadne počas jari. Vyhýbame sa tak inventúram v zaužívanom čase záveru roka, čo však môže byť ešte náročnejšie pre pracovníkov a zákazníkov rovnako tak. Na inventúru sa vždy snažíme upozorňovať prostredníctvom niekoľkých upozornení, upozornenia v závere objednávky, aj v emailových správach. Napriek tomu mnoho zákazníkov tieto informácie pri potvrdzovaní nečíta a vznikajú nedorozumenia. Inventúra v našom prípade znamená, že objednávky prijímame bez obmedzení. Nedochádza však k samotnému odoslaniu zásielky, keďže čaká na ukončenie "upratovania našich skladových priestorov". Inventúra nám však nakoniec prináša jasné čísla, umožňuje skontrolovať stav kníh, vylepšiť mnohé naše služby, fungovanie a pod. Aj ďalšie jej vlastnosti vnímame ako prínos, napriek náročnosti, ktorú predstavuje.
ELEKTRONICKÉ KNIHY NA BUX.SK
· Ako nakupovať, stiahnuť a používať elektronické knihy?
Všetky podrobnosti venované elektronickým knihám je možné nájsť na nasledovných odkazoch: